ترنم تنهایی

پربیننده ترین مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۴
مرداد ۹۳

 

 

دشت خشکید وزمین سوخت وباران نگرفت

 

زندگی بعد توبر هیچ کس آسان نگرفت

 

چشمم افتاد به چشم تو ولی خیره نماند

 

شعله ای بود که لرزید ولی جان نگرفت

 

جز خودم هیچ کسی در غم تنهایی من

 

مثل فواره سر گریه به دامان نگرفت

 

دل به هر کس که رسیدیم سپردیم ولی

 

قصه عاشقی ما سرو سامان نگرفت

 

هر چه در تجربه عشق سرم خورد به سنگ

 

هیچ کس راه براین رود خروشان نگرفت

 

مثل نوری که به سوی ابدیت جاری است

 

قصه ای باتو شد آغاز که پایان نگرفت

 

 

۱۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۰۰
ترنم تنهایی
۰۷
مرداد ۹۳

 

درسفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام درصحن حرم امام رضا (ع) با حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید درحدود سی الی چهل سال بیشترنداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم.
امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) کرد و گفت: تورا به این امام رضا(ع)، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بدهید؟
حاج حسنعلی نخودکی به امام (ره)فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلاکردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و درهرجائی به کار نبرید؟
امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شمابدهم. حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد وفرمود:حالا که نمی توانید
«کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یادمی دهم و آن این که:
بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هوالعلی العظیم» می خوانی
و بعد تسبیحات فاطمه زهرا(س) را می گویی
وبعد سه بار سوره توحید «قل هوالله احد» را می خوانی
و بعد سه بار صلوات می گویی:اللهم صل علی محمد و آل محمد
و بعد سه بار آیه مبارکه: و من یتق الله یجعل له مخرجا. و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله، بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدراً؛ (طلاق/۲ و ۳) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جائی که گمان ندارد روزی می دهد،و هرکس برخداوند توکل کند کفایت امرش را می کند، خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه ای قرار داده است.) را میخوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حالا کی میخواد به کیمیا برسه ؟؟ هر کی پایه  ست  توی کامنت بگه کسی که واقعا عمل می کنه نه اینکه در حد حرف باشه.فکر نمیکنم  روزانه بیشتر از 5دقیقه هم وقتمونو بگیره!

 

  

 

           

۱۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۳
ترنم تنهایی