ترنم تنهایی

پربیننده ترین مطالب
۰۷
مرداد ۹۳

 

درسفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام درصحن حرم امام رضا (ع) با حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید درحدود سی الی چهل سال بیشترنداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم.
امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) کرد و گفت: تورا به این امام رضا(ع)، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بدهید؟
حاج حسنعلی نخودکی به امام (ره)فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلاکردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و درهرجائی به کار نبرید؟
امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شمابدهم. حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد وفرمود:حالا که نمی توانید
«کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یادمی دهم و آن این که:
بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هوالعلی العظیم» می خوانی
و بعد تسبیحات فاطمه زهرا(س) را می گویی
وبعد سه بار سوره توحید «قل هوالله احد» را می خوانی
و بعد سه بار صلوات می گویی:اللهم صل علی محمد و آل محمد
و بعد سه بار آیه مبارکه: و من یتق الله یجعل له مخرجا. و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله، بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدراً؛ (طلاق/۲ و ۳) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جائی که گمان ندارد روزی می دهد،و هرکس برخداوند توکل کند کفایت امرش را می کند، خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه ای قرار داده است.) را میخوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حالا کی میخواد به کیمیا برسه ؟؟ هر کی پایه  ست  توی کامنت بگه کسی که واقعا عمل می کنه نه اینکه در حد حرف باشه.فکر نمیکنم  روزانه بیشتر از 5دقیقه هم وقتمونو بگیره!

 

  

 

           

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۷
ترنم تنهایی

نظرات  (۱۵)

سلام
وبلاگ خوبی دارید. خوشحال میشم به وبلاگ من هم بیایید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون.
اومدم ولی وبت باز نمیشه.
۰۷ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۳ مظهرزیبایی
خدا قوت ...
امام حسن مجتبى علیه السلام : کسى که در دلش هوایى جز خشنودى خدا خطور نکند ، من ضمانت مى کنم که خداوند دعایش را مستجاب کند .

(کافى، ج2، ص62، ح11)

بروزم ... التماس دعای خالصانه برای فرج ...

پاسخ:
پاسخ:
خدمت میرسم
من فقط تونستم آیت الکرسی و تسبیحاتش رو پایه باشم. خجالت می کشم بگم تنبلی جلوی ارتباط بهترم را با خدا می گیرد.دعایم کنید.
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
شما که تااینجا پیش رفتین بقیه اشم انجام بدین دیگه.
محتاجیم به دعا
سلااام
خدا رحمت کند امام بزرگوار رو
من باید ی بار انجام بدم بعد بهت بگم هستم یا نه
قبوووووووووووووووول؟؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر معلم عزیز
باشه قبول.
خدا روح هر دوشونو شاد کنه
سلام ممنون از دعوتتون
یاحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام خواهش میکنم.ممنون ازاینکه سر زدین.
۱۲ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۵۳ عاشق کوهستان
روح هر دو بزرگوار شاد

زنده باشید
سلام.خیلی عالی بود.
ممنون از این مطلب آموزنده.

پاسخ:
پاسخ:
سلام خواهش میکنم.
سلام و عرض ادب و خدا قوت خوبید؟
عیدتون مبارک البته با کمی تاخیر
موفق باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون
مچکرم همچنین.
عالم ، همه خاک کربلا بایدمان

پیوسته به لب ، خدا خدا بایدمان

تا پاک شود ، زمین ز ابنای یزید

همواره حسین ، مقتدا بایدمان . . .
سلام
یک سوال قبلتر هم داشتم الان با این پست یادم اومد
آیا نسخه ای که برای علم کیمیای حضرت امام ره توسط مرحوم نخودکی پیچیده شده ، برای دیگر افراد هم همان تاثیر را دارد؟
مثلا دکتر از شما ازمایش میگیره و میگه مقادیری از داروی خاص بیماری شما این است. آیا دیگربیماران هم لزوما چنین نسخه ای برایشان پیچیده شود درست است؟ و آیا وقتی روح امام ره با این داروها تسکین می یابد و به کیمیا میرسد روح ما هم همین دارو برایش قابل تجویز است؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام خوب مسلما ما هیچ وقت نمیتونیم به پای امام برسیم.
ولی فکر میکنم خوندن این دعاها توی زندگی ما بی تاثیر نباشه.
سلام خواهرم
اومدم فقط بهتون پیشنهاد بدم بعد کلیدر .برادران کارامازوف رو بخونید. واقعا کار خیلی خوبیه.توضیحاتش رو توی وبلاگم دادم
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون .حتما میخونم.
دو چیز را فراموش نکن: یاد خدا و یاد مرگ

دو چیز را فراموش کن: بدی دیگران در حق تو ...خوبی تو در حق دیگران
-----------------------------------------------------
سلام.به روز هستم و منتظر حضور گرمتون.

پاسخ:
پاسخ:
سلام چشم خدمت میرسم.
خبر آمد خبری در راه است
سر خوش آن دل که از آن آگاه است
شاید این جمعه بیاید شاید
پرده از چهره گشاید شاید...
سلام
چند وقت پیش این مطلب را خوانده بودم ولی نتوانسته بودم عملی کنم
خواندنش در وبلاگ شما باعث خیر شد
خیلی ممنونم

پاسخ:
پاسخ:
سلام .خواهش میکنم
به نام خدای جهان آفرین.حکیم سخن بر زبان آفرین........
بسیار زیبا و درس آموز بود برای بنده
به جز همه ی نکاتی که درون این جمله پنهان شده بود
یه نکته از نظر بنده این بود که آدم در هر جایی و در هر مکانی (چه از نظر اعتقادی و غیر اعتقادی) نباید خودشو بالاتر از دیگران ببینه
که امام خمینی با این درس رو باز به ما گوش دز کرد
خدا قوت
امیدوارم همیشه ی همیشه موفق و سربلند باشی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون از اینکه بهم سر زدید.ونظرتون گذاشتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی